Nakupování je nedílnou součástí našeho života – potraviny, oblečení, obuv a drogistické zboží nakupovat musíme. Ať už si nakupování užíváte, nebo je to pro vás nutné zlo, stává se vám, že se z nákupu vracíte vždy s něčím navíc, s něčím, co rozhodně na původním seznamu nebylo. Nebojte se, nejste v tom sami.
Obchodní řetězce i menší obchody uplatňuji některé z marketingových triků, do kterých lákají mnohdy bezbranné spotřebitele – nás. Pojďme si představit některé z triků, která mají působit na naše obchodní rozhodování při nákupu.
Přeskládávání zboží
Máte pravidelně pocit, že uzeniny byly ještě nedávno o uličku vedle, těstoviny se nacházely hned u mouky či cukrovinky byly v druhé uličce a nyní jsou ve třetí? To není pocit, snahou obchodů je vás povodit po supermarketu tak, abyste navštívili co nejvíce míst, byli tak zaujati i jiným typem zboží a spíše podlehli k nákupu něčeho, co jste nezamýšleli.
Cukrovinky u pokladny
Všimli jste si, že u pokladny se nachází další kvantum sladkých tyčinek. I to je další z triků, jež marketingoví specialisté uplatňují na spotřebitelích. Kolik z nás při čekání ve frontě u pokladny neodolá pohledu na lákavé sladké tyčinky? Jistě více, než kdyby tam byla vystavena jablka s okurkami.
Nejčastěji nakupované zboží je nejvýše
Až příště půjdete na nákup, podívejte se, v jakých policích se v regálu nachází nejčastěji a nejběžněji nakupované potraviny či další zboží. Pomůžeme vám, je v nejvyšších nebo alespoň ve vyšších policích než ostatní méně často nakupované.
A ptáte se proč? Při pohledu a výběru zboží budete nuceni shlédnout i zbylé police regálu a marketingoví specialisté předpokládají, že něco z ostatního zboží tím padne do vašeho zájmu a nakoupíte něco navíc.
Slevové akce 1+1
Ruku na srdce, kolik z vás někdy podlehlo zdánlivé výhodné koupi 1+1, 2+1 apod.? Celkem rozšířený trik, jak podvědomě přinutit nakupující k nákupu něčeho, co by za normálních okolností nekoupili.
Když už jste se seznámili s některými z marketingových triků, je jen na vás, jakým způsobem jim budete čelit při příštím nákupu.