1. Subway
Tento řetězec je, co do počtu restaurací, největším poskytovatelem rychlého občerstvení na světě. V posledních letech mění své menu ke zdravějšímu obrazu, což podle úspěchů nejspíše koresponduje se současnou poptávkou.
Specialitou Subwaye je pak nepochybně široký výběr sendvičů, které si získaly oblibu po celém světě.
2. McDonald’s
Mezi fastfoody nenajdete větší klasiku, než je McDonald’s. Z malé americké firmičky, se zejména po převzetí Rayem Krocem v roce 1955, stal skutečný gigant. Tento řetězec znají i v těch nejzapadlejších koutech planety.
McDonald’s se tak postupně stal nejen jedním ze symbolů USA, ale i amerikanizace celého světa.
Ačkoli je jídlo od McDonald’s spojováno s nezdravým životním stylem a obezitou, nelze říci, že by zájem o zdejší pochutiny jakkoli opadal.
3. Starbucks
Starbucks je americký kavárenský řetězec, který k roku 2017 provozuje téměř 28 000 poboček. Ve světě kávy tak zaujímá silně dominantní postavení. Není divu, miliony lidí každý rok čekají na speciality jako je pumpkin spice. Stejně tak si další neumí představit ráno bez sójového latté s originálním zelenobílým logem.
4. Burger King
Jak už z názvu vyplývá – tento řetězec se zaměřuje především na prodej hamburgerů (ačkoli určitě nejsou jediným druhem sortimentu). Nejproslulejším je pak hamburger Whopper, který se poprvé začal prodávat již v roce 1957.
V česku však Burger King zůstával dlouhou dobu spíše neznámým, což lze přičítat i nižšímu počtu tuzemských poboček. Můžeme ale říci, že poslední léta přináší postupnou „osvětu“.
5. KFC
Kentucky Fried Chicken byl jedním z prvních řetězců rychlého občerstvení, který se expandoval za hranice USA a otevřel prodejny v Anglii, Mexiku a Jamajce již v šedesátých letech. Následný globální úspěch na sebe nenechal dlouho čekat.
Jak již napovídá název, „vlajkovou lodí“ tohoto řetězce jsou smažená kuřata.